Anasayfa | Doktor | Rüya | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Masaj Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | Hızlı Masaj | İletişim



Kol Masajı

Vücutla kıyaslandığında kollar öylesine incedir ki, masaj yapmayı öğrenen çoğu kişi önemsiz göründüğünden kolları atlamak ister; oysa önemlidir. Baş, ense ve omuzlardaki ağrılar ve eldeki yorgunluğun nedeni kollardaki gerginlikler olabilir. Kollara yapılan masaj, kol ve omuzların gevşemesine yardımcı olarak bu sıkıntıların bir çoğunu hafifletebilir.
Kola masaj yapmak önce size biraz garip gelebilir, çünkü kol küçük ve kemiklidir. Ancak kolların boyutu sizi yıldırmasın: buradaki güçlü kaslara derin ve sıkı bir masaj yapabilirsiniz; teknikler bacaklarda kullanılanlarla hemen hemen aynıdır ve birkaç deneme sonunda, kol masajı size çok kolay ve tatmin edici gelmeye başlar. Masaj yapmak için arkadaşınızın yanında diz çökebilirsiniz.

Sıvazlamalar

1. Arkadaşınızın kolunu avuç içi aşağıda olacak şekilde bir havlu üzerine yerleştirin ve ellerinizi ters yönde yan yana dirseğin üzerine koyun. Basıncın kaslarda derin, kemiklerde ise hafif olması için ellerinizi hafifçe çukurlaştırarak koldan yukarı doğru bastırarak sıvazlayın.

2. Kolun en üstüne geldiğinizde ellerinizi açıp omuz çevresini sıvazlayın. Bir elinizle omzun en üstüne kadar ulaşın, sonra ellerinizi hafifçe kolların yan tarafından bileğe doğru kaydırıp başladığınız noktaya geri dönün. Bu hareketi yaklaşık altı kez tekrarlayın.


Tek Elle Sıvazlamalar


Önkolda Drenaj

1. Bu hareket, atık maddelerin önkol damarlarından arıtılmasını hızlandırır. Bilekten tutup dirsek havluda duracak şekilde arkadaşınızın önkolunu kaldırın. Başparmaklarınız iç kısmında olacak şekilde bileği kavrayın.

2. Başparmağınızla sıkıca bastırarak bir elinizi dirseğe doğru kaydırın. Dirseğe ulaştığınızda elinizi hafifçe çekerek bileğe geri dönün. O eliniz bileğe geri dönerken diğer elinizle aşağı doğru sıvazlayın. Üç – dört kez tekrarlayın.

Yayılan Sıvazlamalar

Duruşunuzu bozmadan, başparmaklarınızla bileğin iç kısmını dışarı doğru yayarak ovun. Başparmaklarınızı sırayla kullanın; biri bastırarak aşağı ve dışa doğru giderken diğeri kayarak geri dönsün tüm önkolu kapsayacak şekilde devam edin.

Yoğurmalar

1. Bir elinizle bilekten dirseğe doğru önkolu hafifçe yoğurun, sonra tekrar başlamak üzere elinizi geri kaydırın. Birkaç kez tekrarlayın, sonra öbür tarafı yoğurmak için diğer elinizi kullanın.
2. Arkadaşınızın elini uyluğunuza ya da dizinize yaslayarak aynı bölgeyi iki elinizle de yoğurun.



Dirsek Masajı

1. Arkadaşınızın elini uyluğunuza koyun, bir elinizle kolunu tutup diğeriyle dirseğini ovun.

2. Yalnızca parmak uçlarınızla dirseğin tüm çevresini daireler çizerek ovalayın.

3. Parmaklarınız bir yanda, başparmağınız da diğer yandayken, tüm dirsekte dairesel basınçlar uygulayarak her yerini ovun. Dirsekler çoğu zaman ihmal edildiğinden bu masajla şaşırtıcı bir ölçüde rahatlarlar. Bolca yağ kullanın: Bu bölge genellikle kurudur ve tüm yağı emer. Rahatlamak için tekrar tekrar sıvazlayarak bitirin.


Üst Kolda Dairesel Sıvazlamalar

Yoğurmalar

1. Bir elinizle dirsekten yukarı doğru kolun kavisine uyarak sıvazlayın. Omza ulaştığınızda elinizi hafifçe bastırın ve diğer elinizle sıvazlamaya devam edin.

2. İlk elinizi omzun çevresinden ve kolun dışından aşağı doğru kaydırın. İkinci eliniz omuz çevresini ovarken ilk elinizi kaldırın ve tekrar dirsekten başlayarak devam edin.

Bir elinizle kolu tutup diğeriyle üst kolu yoğurun. Kolu iki yanında da çalışın. Ya da, kol havlu üzerindeyken her iki kolu da aynı anda yoğurun.

Kol yeterince büyükse, iki elinizi de birlikte kullanarak bir yanda çalışabilirsiniz. Sıkıştırıp acıtmadan deriyi kıvırıp dirsekten başlayın ve tüm kolu bastırarak yoğurun.


Tüy Masajı

Bitirirken

Pasif Hareketler

İki elinizi aynı anda tüm koldan aşağı doğru gezdirin. Dokunuşunuz, tene ancak dokunur hale gelene kadar giderek hafiflesin.

Bileğe tutup kolu hafifçe germek için arkaya doğru eğilin. Bitirirken eli tutun ve ellerinizi çok hafif bir şekilde kaydırarak parmaklardan çekin.

Masajdan sonra tüm kol yumuşar ve gevşer. Bu da, birkaç hafif pasif hareketle omuz eklemlerini iyice esnetmek için iyi bir zamandır. Bir elinizle arkadaşınızın bileğini tutup kolu yukarı doğru kaldırın. Rahatça gidebildiği kadar kolu gerin. Hoş ve uzun bir gerinme sağlamak için diğer elinizi kalçasına doğru aşağıya kaydırın. Sonra kolu tekrar kaldırıp yanına koyun. Elini iki eliniz arasında tutun ve kolu boylu boyunca uzanmış haldeyken tüm kolu aşağı – yukarı hafifçe sallayın. Kolu hafifçe çekerek bitirin.


Sırt Masajı
Ayak Masajı
Bacak Masajı
El Masajı
Kol Masajı
Karın Masajı
Göğüs ve Boyun Masajı
Yüz Masajı
Baş Masajı
On Dakikalık Masaj