Anasayfa | Doktor | Rüya | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Masaj Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | Hızlı Masaj | İletişim



Bacak Masajı

Hayatı ister hareketsiz geçin isterse aktif olsun herkes bacak masajının faydasını görebilir. Masaj, kan dolaşımını hızlandırarak bacaklara kan ve besin ulaştırır, varisi önlemeye yardımcı olur. Daha aktif kişiler bacak masajını, egzersiz öncesi ısınma ve sonrasında ise kas gerginliği ve kramplardan kurtulmak için kullanabilirler. Büyük kaslara yapılan derin ve sıkı masaj yorgunluğun giderilmesine de yardımcı olur.
Bacaklara masaj yaparken kemikli bölgelere, özellikle de dizle bilek arasındaki kemikli kısma ve dizlere çok hafif bastırmalısınız. Arkadaşınızın bacaklarında varis belirtisi varsa, yoğurma ve yumruklama gibi tüm ağır hareketlerden kaçınarak çok hafif bir masaj yapın ve asla bu damarlara doğrudan bastırmayın.
Dizlerin arkasında ve kasıklarda lenf düğümleri bulunur. Bacaklardan yukarıya ve bu düğümlere doğru yapılan hafif sıvazlamalar bacaklardaki şişlikleri azaltabilir.
Sırt ağrıları, bacaklardaki sorunlardan kaynaklanabilir veya bunlarla ağırlaşabilir. Arkadaşınız sırt ağrılarından şikayetçiyse bacak ve ayaklarına masaj yaparak bu ağrıları hafifletebilirsiniz.

Sıvazlamalar

1. Ellerinizi ayak bileğinden bacağın ön kısmına doğru çekerken kemiğin iki yanına doğru bastırın.

2. Uyluğun üzerinde ellerinizi açıp yanlardan aşağı doğru kaydırın. En az dört kez tekrarlayın.

3. Ellerinizin tabanıyla bastırarak yanlardan yukarı doğru ilerleyin. Ayak bileğine doğru kaydırın ve dört kez tekrarlayın.

Baldırda Yoğurmalar

Bir elinizle ayak bileğini destekleyip diğeriyle baldır kasını yoğurun. Avucunuz ve parmaklarınız arasında tutup bastırarak kası sıkıp bırakın. Kası yukarıya ve dışarı doğru iterek kemikten öteye doğru yoğurun ve bacakta ilerleyerek hareketi tamamlayın. Dize ulaştığınızda basıncı azaltın ve elinizi ayak bileğine doğru geri kaydırın. Bir yanda birkaç kez tekrarlayın, sonra diğer elinizi kullanarak baldırın diğer tarafına geçin.

Baldırdan Yukarıya Sıralı Sıvazlamalar

Bileği tutup ayağı bir havlunun üzerine koyarak dizi bükün. Ellerinizi sırayla kullanarak baldırdan yukarı doğru bastırıp sıvazlayın, bir elinizi yukarı doğru bastırırken diğerini hafifçe aşağı doğru kaydırın. Kası yukarıya ve yandan dışa doğru iterek bastırın. Hareketleriniz süreklilik taşımalıdır. Dirseklerinizi yanlara doğru açık tutarak masajınıza daha kolay ritim kazandırabilirsiniz. Bacağın sallanmasını önlemek için ayağı sabitleyin: Yerde çalışıyorsanız ayağı sabitleyin: Yerde çalışıyorsanız ayağı dizlerinizin arasında tutun, masada çalışıyorsanız ayağın üzerine oturun.

Baldırda Çaprazlamalar

1. Çok spor yapan ya da saatlerce ayakta duran biri, bu masajın değerini çok iyi anlar, çünkü bununla baldır kasındaki gerginlikler giderilir. Asla varisli bacaklarda uygulamayın. Başparmaklarınız önde ve parmaklarınız yandayken ellerinizi bacağın çevresine koyun.

2. Ellerinizin tamamı tene temas edecek şekilde parmaklarınızı baldır çevresinde kaydırın. Elleriniz kayarak birbirinin yanından geçerken basıncı azaltın. Ayak bileğinden dize kadar devam edip sonra tekrar geri dönün. Bu arada deriyi sıkıştırmamaya özen gösterin.


Uylukta Sıvazlamalar

Bacak hala bükülüyken öne doğru eğilip uyluğun arkasını yukarı doğru sıvazlayın. Her zamanki gibi, yukarı doğru bastırın ve geriye dize doğru kayın. Her iki elinizle de çalışın; elerinizi sırayla biri yukarı çıkarken diğeri aşağı inecek şekilde kullanın.

Uylukta Çaprazlamalar

1. Şimdi de uyluğun arkasında çaprazlama hareketleri yapın. Ellerinizi uyluğunu üzerine koyarken parmaklarınız yanlara doğru bükülsün.
2. Ellerinizi uyluğun altından çevresine doğru kaydırıp kası sıkın. Yukarı ve aşağı doğru çalışın; diz ve ayak bileğinden destekleyerek bacağı havluya geri indirin. Tüm bacakta birkaç kez tekrarlayın.

Diz Çevresinde Daireler

1. Şimdi de dizde çalışın. Dizi parmaklarınızla destekleyin ve başparmaklarınızı dizin hemen altında çaprazlayarak başlayın.

2. Dizin yanlarından yukarı doğru yavaşça sıvazlayın bir başparmağınız bir yanda olsun. Başparmaklarınız üstte birbirini geçsin.

3. Başparmaklarınızı ters yönlerde aşağı doğru kaydırın. Her ikisi de üst ve altta birbirini geçerek tam bir daire çizsin.


Dairesel Basınçlar

Parmaklarınız dizin altındayken başparmaklarınızla dizin çevresine hafif dairesel basınçlar uygulayın. Dizin altından başlayıp tüm çevresinde çalışın.

Sıvazlamalar

Dizin hemen altına parmaklarınızla hafifçe bastırın. Hafif dairesel hareketlerle önce yukarı doğru sonra da dizin arkasında çalışın.
Dizden başlayarak uyluğun her iki yanından yukarı doğru sıvazlayın. Fazladan derinlik vermesi için ellerinizin tabanıyla basınç uygulayabilirsiniz.


Sıvazlamalar

Dizden başlayarak uyluğun her iki yanından yukarı doğru sıvazlayın. Fazladan derinlik vermesi için ellerinizin tabanıyla basınç uygulayabilirsiniz.

Yoğurmalar

Uylukları, yoğun ve sıkı bir şekilde yoğurabilirsiniz. Kasların büyük olduğu dış tarafta derin ve sert, içte ise daha hafif hareketler yapmalısınız.

Çaprazlamalar

Parmaklarınız karşıya bakarken ellerinizi uyluğun her iki yanına koyun. Ellerinizi yanlardan yukarı doğru çekip üste kaydırın ve diğer tarafa doğru aşağıya ilerletin. Dizden yukarı doğru çalışın.

Yumruklamalar

Gevşek yumruklarla uylukların dış yanından başlayın. Hareketin hafif ve canlı olabilmesi için bilekleriniz çok esnek olmalıdır. Bu hareketi, asla yaralar ya da morluklar üzerinde yapmayın.



Sıvazlamalar

Bitirirken

1. Yere diz çöküp tüm bacağı sıvazlayın. Ellerinizi, ayak bileğine yan yana ve ters yönlerde koyup kemiklerin üzerine hafifçe bastırarak tüm bacakta gezdirin. Uyluğun üstünde ellerinizi dışa doğru kaydırın.

2. Ellerinizi hafifçe ayak bileğine doğru indirin ve hareketi tekrarlayın. Bastırarak akıcı dokunuşlarla başlayıp giderek yavaşlayın. Bunlar çok ritmik olsun ve tene yalnızca dokunur hale gelene kadar hafiflesin.

Bacak masajını da ayak masajı gibi bitirin. Ayağı avuçlarınızın arasında tutp ellerinizi ayak ucuna doğru kaydırın. Ayak bileğini kavrayıp bacağı hafifçe gerin ve ellerinizi ayak parmaklarına doğru kaydırın.

Pasif Hareketler

Dizi ve kalçayı hafifçe esnetmek masajın sonuna doğru bacağı gevşetmenin hoş bir yoludur. Kalçanın yanında diz çökün, diz ve ayak bileğini tutarak dizi büküp bacağı yukarı doğru kaldırın. Kalça eklemini döndürmek için dize geniş bir daire çizdirin. Olabildiğince geniş daireler çizerek eklemi fazla zorlamadan her yönde üç kez döndürün.

Dizi hafifçe vücuda doğru itmek için dizin üzerine, öne doğru eğilin. Gevşeyin ve sonra tekrarlayın. Bunu üç kez yapın. Bacağı diz ve ayak bileğinden tutarak hafifçe havlunun üzerine geri koyun.

Ekstra Hareketler

Masajınızın herhangi bir aşamasına değişik hareketler de ekleyebilirsiniz. Arkadaşınızın hangisinden hoşlandığını deneyerek görün.
Dalga masajı uyluğun dış kısmına yapıldığında çok rahatlatıcıdır. Hızlı yolma hareketi, uyluğun üst ve dış kısmında harika bir duygu yaratır. İşaret ve başparmaklarınızla küçük et kıvrımları yakalayıp bırakarak çabucak çalışın; bir eliniz deriyi çekerken diğeri serbest bıraksın.

Deriyi Yuvarlamak

1. Bu hareket, deri dokusunu canlandırıp gerginliği giderir. Parmak ve başparmaklarınızla bir üçgen yapıp ellerinizi uyluğun dışına koyun.


2. Başparmaklarınızı parmaklarınıza doğru iterken eti yuvarlayın. Parmaklarınız birleşirken deriyi sıkıştırmamaya özen gösterin.




Bacakların Arkası

Tam bir vücut masajı yapıyorsanız sırt masajından hemen önce ya da sonra bacakların arkalarında da çalışın. Hareketler bacakların ön kısmında olanlarla hemen hemen aynıdır.
1. Ayak bileğinden uyluğa kadar sıvazlayıp dize doğru hafifçe bastırın.
2. Baldır kaslarını her iki elinizi de kullanarak bastırıp yoğurun.
3. Başparmaklarınızı hafifçe bastırarak baldırdan yukarı doğru ilerletin, sonra birbiri ardına yukarı doğru ovmaya devam edin. Yukarıya ve dışa doğru sıkıca bastırın, hareketleriniz merkeze geri dönerken daha hafif olsun.
4. Dizin hemen altına parmaklarınızla hafifçe bastırın.
5. Dizden başlayarak uyluğa doğru sıvazlayın, sonra uyluğun dışına bastırarak yoğurup yumruklayın.
6. Tüm bacağı sıvazlayın, sonra ayak tabanına kesme darbeleri uygulayarak bacağı uyarın. Ayağı kaldırın ve bir elinizle destekleyerek tabanına diğer elinizin yanıyla hafifçe kesme darbeleri uygulayın.
7. Bacağı tekrar indirin, sonra hafifçe sıvazlayın. Ellerinizi ayağın bitimine doğru kaydırarak masajı tamamlayın.


Sırt Masajı
Ayak Masajı
Bacak Masajı
El Masajı
Kol Masajı
Karın Masajı
Göğüs ve Boyun Masajı
Yüz Masajı
Baş Masajı
On Dakikalık Masaj