Anasayfa | Masaj | Rus Masöz | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Masaj Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | Hızlı Masaj | İletişim



Yüz ve Boyun

Kendinize yapacağınız yüz masajı baş ağrılarını giderir, gerginliği yatıştırır ve yorgunluğu atmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda, cildinizi güzelleştirip yüzünüze daha diri ve daha genç bir görünüm kazandırır. Masaj sırasında hafif bir yüz yağı kullanabilirsiniz.

Bunu, günün her saatinde, sabah kalktığınızda ilk iş olarak uyarıcı ya da akşamları sakinleştirici yapabilirsiniz. Hareketlerinizi çeşitlendirin: Canlı, hızlı hareketler enerji verir, eğer kendinizi sakinleştirmek istiyorsanız hafifçe sıvazlayın. Her hareketi istediğiniz kadar tekrarlayın.


1. Başlarken, parmaklarınız alnınızda el tabanlarınız da çenenizde olacak şekilde ellerinizi yüzünüze koyun. Bu şekilde biraz bekleyip çok yavaş ve çok hafif bir şekilde ellerinizi kulaklarınıza doğru çekin. Elleriniz hareket ederken ellerinizin yüzünüzdeki tüm gerginliği çözüp bir mıknatıs gibi çekip aldığını düşleyin.

2. Başınızı bir yana eğin. Ellerinizi, tersini kullanarak ve bir el diğerini izleyecek şekilde köprücük kemiğinden çeneye kadar gezdirin. Başınızı sola doğru eğip boynunuzun sağ tarafını yukarı doğru sıvazlayın, diğer tarafta tekrarlayın. Dolaşımı hızlandırmak ve boynunuzun diri görünmesine yardımcı olmak için bastırarak sıvazlayın.

3. Başparmaklarınızı ve işaret parmaklarınızın eklemlerini kullanarak alt çene hattınızı baştan sona çimdikleyin. Çenenizin altından başlayıp kulaklara doğru çıkın. Çimdikler kemiğe yakın olsun ki deriyi çekip uzatmayın. Müthiş bir güzelliğe sahip olan bir müşterim, bu hareketin çene katmerlenmesini önlediğini söylüyor.

4. Ellerinizin tersiyle çenenizin altını sırayla hafif hafif tokatlayın. Bu uyarıcı hareketi uygularken dilinizi ağzınızın içinde geriye kıvırarak çenenizin altındaki kasları çalıştırın.

5. Her iki elinizin de işaret ve orta parmaklarıyla çene ve ağzınızın çevresinde küçük dairesel basınçlar uygulayın. Bu arada, ağzınızla büyük bir ‘O’ yapın. Dudaklarınızı dişlerinizin üstünde sımsıkı tutarak ağız çevresindeki kasları çalıştırın. Sonra, dolaşımı hızlandırmak ve küçük kırışıklıkların önlenmesine yardımcı olmak için abartılı hareketlerle ‘aaa,ooo,eee,uuu’ diyerek bu kasları daha sıkı bir şekilde çalıştırın.

6. Dudak uçlarınızdan kulaklarınıza kadar devam edin. Bir yanakta bir elinizi kullanın; her iki elinizi de aynı anda hareket ettirin. Sonra, her iki elinizle de aynı tarafta parmaklarınızın tersiyle çalışın.

7. Burun köprüsünden saçlarınızın başladığı yere kadar alnınızı yukarı doğru sıvazlayın; bir eliniz diğerini izlesin. Ellerinizi alnın biçimine uydururken bu hareketin tadını çıkarmak için gözlerinizi kapatın.

8. Kaş çatma yüzünden oluşan çizgileri önlemek için kaşlarınızın arasındaki kas üzerinde çalışın. Her iki işaret parmağınızı burun köprüsüne koyup bastırarak yukarıya, yana ve çaprazlamasına masaj yapın.

9. Burun köprüsünden şakaklarınıza kadar olan hatlar üzerinde ve saçlarınızın başladığı yere kadar alnın her yerine dairesel basınçlar uygulayın. Sıkıca bastırın ama deriyi de beraberinde sürüklemeyin.

10. Son uyarıcı hareketten sonra dinlendirmek için parmak uçlarınızı alnınızda hafifçe gezdirin. Alnınızın ortasından başlayıp şakaklarınıza kadar devam edin ve şakaklarınıza hafifçe bastırarak bitirin. Şakaklarınıza bastırırken dişlerinizi hafifçe sıkarak çene kasınızı güçlendirebilirsiniz; kasın parmaklarınızın altında çalıştığını hissedin. Sonra kası uyarmak için deriyi çekiştirmeden yavaş ve dengeli daireler çizin.

11. Orta parmaklarınızla göz çevresinde daireler çizin. Burun köprüsünden başlayıp kaşların üzerinden dışarı doğru bastırarak devam edin, şakaklarınıza bastırın ve deriye hafifçe dokunarak parmaklarınızı gözlerin altından kaydırın.

12. İşaret ve başparmaklarınızla kaşlarınızı, ortasından şakaklarınıza kadar sıkıştırın. Sonra kaşların altındaki kemikte bulunan küçük çukurlara bastırın.

13. Avuçlarınızla kapatarak gözlerinizi rahatlatın. Ellerinizin tabanını göz çukurlarına yerleştirip biraz bekleyin; karanlığın keyfine varın. Hafifçe bastırın, ellerinizi yavaşça kaydırarak uzaklaştırın. Tanıdığım pek çok tiyatro sanatçısı son derece bitkin bir haldeyken, yine de son perde için sahneye çıkmak zorunda olduğunda gözlerini böyle dinlendirdiğini bana söylemiştir. Bu hareketten sonra muhteşem bir ışık onları yeniden canlandırır. Bunu deneyin: Sadece birkaç saniye alır ama sizi gerçekten canlandırır.

14. Ellerinizle yüzünüzü kapatıp yanlara doğru hafifçe gezdirerek bitirin. Bu basit masaj cildinizi daha dri kılar ve siz de canlandığınızı hissedersiniz.


Tüm Vücut | Yüz ve Boyun


Acilhost.Com ©