Anasayfa | Doktor | Rüya | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Masaj Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | Hızlı Masaj | İletişim




Tüm Vücut | Yüz ve Boyun


Tüm Vücut

Eğer size masaj yapacak hiç kimse yoksa kendi kendinize de kolaylıkla masaj yapabilirsiniz. Bu, başka biri tarafından yapılan masaj kadar haz vermese de asla tamamen kendinizden geçemezsiniz hafif ve ritmik hareketlerle gerginliğinizi azaltarak neredeyse uyuyacak hale geldiğinizi görürsünüz. Ağrı ve sızılarınızı siz daha iyi bildiğiniz için kendi üzerinizde de masajın sağaltım gücünü kullanabilirsiniz.
Kendinize her istediğinizde masaj yapabilir, hızlı ve uyarıcı hareketlerin ya da yavaş ve uyku verici olanların üzerinde durarak masajı ihtiyacınıza uyacak bir şekilde değiştirebilirsiniz. Bunu, sabahları işe gitmeden önce enerji toplamak ya da akşamları gevşeyip dinlenmek için kullanabilirsiniz. Televizyon seyrederken ayaklarınıza ya da bir arkadaşınızla sohbet ederken ellerinize, hatta araba kullanırken trafik sıkıştığında sabırsızlanıp öfkelenmek yerine boyun ve omuzlarınıza masaj yapabilirsiniz.

Soyunmamız gerekmez ama rahat olmalısınız. Çıplak tene masaj yaparken yağ kullanın bir sandalyeye veya yere oturun ya da dizlerinizi büküp ayaklarınızı yere koyarak uzanın.

Omuzlar

Hemen hemen herkes ara sıra tutulan boynundan, ağrıyan omuzlarından ve baş ağrılarından şikayetçidir; omuzlar ve boyun kendi kendine masaja başlamak için ideal bölgelerdir. Aynı zamanda, herkes bu gölgelere masaj yapılmasını sevdiğinden çeşitli hareketleri denemek için de uygundur.

1. Sol elinizi sağ omzunuzda gezdirin. Elinizi vücudunuzun hatlarına göre biçimlendirin: Başınızın bitim yerinden başlayarak boynunuzun yanından, omzunuzun üstünden ve kolunuzdan aşağı doğru dirseğe kadar devam edin. Elinizi boynunuza geri getirin ve üç kez tekrarlayın sonra diğer yana geçin.

2. Parmak uçlarınızla omurganın her iki yanında dairesel basınçlar uygulayın. Boyundan yukarı doğru ve kafatası tabanının çevresinde çalışın. Sonra da her iki omzu yoğurun: Omuz ve kollarınızın üst kısmındaki eti sıkıp bırakın.

3. Sol elinizi gevşek bir yumruk yaparak sağ omzunuza ritmik bir şekilde vurun; bileğiniz esnek olmalıdır. Bu hoş ve yaylanan hareketler kan dolaşımı hızlandırarak yorgun olduğunuzda sizi canlandıracaktır. Bu hareketi diğer yanda da tekrarlayın.

4. Son olarak da ellerinizi hafifçe gezdirmeye başlayın. Yüzünüzün her iki yanından itibaren elleriniz hafifçe aşağı, çenenizin altına doğru kaysın; boynun ön kısmından kayarak birbirini geçsin ve böylece karşı yöndeki omuzlara ulaşsın. Omuz ve kollarınızdan aşağıya, parmak uçlarınıza kadar hafifçe devam edin. İstediğiniz kadar tekrarlayabilirsiniz; bu hareketler inanılmaz ölçüde rahatlık sağlar, baş ağrılarını gidermeye yardımcı olur.


Bacaklar

Hayatınız ister aktif geçsin ister hareketsiz, kendi bacaklarınıza nasıl masaj yapılacağını bilmeniz çok yararlıdır. Bu masaj uzun süre ayakta kalmaktan kaynaklanan ağrıları gidermeye, egzersiz sonrasında yorgun kasları dinlendirmeye yardımcı olabilir. Kan dolaşımı ve lenf sistemini uyarır ve böylelikle bu bölgeye yapılan düzenli masajlarla uylukların pürüzsüzleşip güzelleşmesini sağlayabilirsiniz. Uyluklarımız genellikle etlidir ve buda masajı kolaylaştırır. Tüm hareketleri önce bir bacağınıza, sonra da diğerine uygulayın.


1. elleriniz bacağın her iki yanındayken, bilekten uyluğa kadar tüm bacağı sıvazlayarak masaj başlayın. Ayaktan başlayıp baldırdan yukarı doğru dizden geçerek uyluğun en üstüne kadar kesintisiz olarak devam edin. En az beş kez tekrarlayın.

2. Ön ve dış kısma özellikle dikkat ederek tüm uyluğu yoğurun. Ellerinizi sırayla kullanarak ritmik hareketlerle eti sıkıp bırakın. Düzenli olarak yapılan yoğurmalar uyluklarınızı pürüzsüzleştirip biçimini ve dokusunu güzelleştirir.

3. Sonra sıvazlayarak uyluğunuzu rahatlatın. Bir eliniz diğerini izleyecek şekilde dizden uyluğa kadar devam edin. Enerjik yoğurma ile kesintisiz ve akıcı hareketlerin arasındaki farkın tadını çıkarın.

4. Uyluğun ön ve dış kısmına gevşek yumruklarla art arda vurun. Bu canlı hareketler yüzeye kan getirip uzun süre oturduktan sonra oluşan kasılmaları giderir.

5. Dizin tüm çevresini hafifçe sıvazlayın, sonra parmak uçlarınızla dizkapağının çevresine dairesel basınçlar uygulayarak masaj yapın. Bitirirken, dizin arkasını yukarı doğru hafifçe sıvazlayın.

6. Her iki elinizle baldır kasını yoğurun; Kası kemikten öteye doğru sıkıp sıkıp bırakın, sonra hafifçe sıvazlayarak rahatlatın. Bacağın arkasından yukarı doğru çıkarken bir eliniz diğerini izlesin.

Ayaklar

Kendi ayaklarınıza masaj yapmak çok kolaydır. Oturuyorsanız, bir ayağınızı uyluğunuzun üzerine koyun. Uzanmayı tercih ediyorsanız bir ayağınızı dik duran uyluğunuza yaslayın. Önce bir ayağınıza, sonra diğerine masaj yapın.

Ağrıyan ayaklardan daha yorucu bir şek yoktur. Kötü duruş, sırt ağrısı ve bitkinlik farkında olmadığınız ayak sorunlarından kaynaklanıyor olabilir. Ayaklarınıza her gün masaj yaparsanız tüm vücudunuzu gevşetip canlandırarak yorgunluğunuzu atabilirsiniz.

1. Bir elinizi ayağınızın üzerine, diğerini de tabanına koyup parmak uçlarınızdan ayak bileğinize kadar sıvazlayın. Ellerinizi parmaklara doğru geri kaydırıp tekrarlayın.

2. Ayağınızı bir elinizle destekleyip her parmakta tek tek çalışın. İşaret ve başparmaklarınızla parmağı sıkıp eklem çevresinde döndürün, hafifçe çekerek esnetin.

3. Bir başparmağını diğerinin üzerine koyup tabanın merkezinden aşağı doğru ve her iki yandaki hatlar boyunca bastırarak ovun. Sonra bir başparmağınızla ana kemer üstünde ve tabanın yuvarlak kısmında dairesel basınçlar uygulayın.

4. Bir elinizle ayağınızı tutup diğerini gevşekçe yumruk yapın. Parmak eklemlerinizle tabanın her yerinde art arda küçük daireler çizerek ovalayın.

5. Bir elinizle ayağınızı tutarken diğer elinizin yan tarafıyla tabana kesme darbeleri indirin. Eliniz ayağa dokunur dokunmaz kalksın ki etki hafif ve yaylanır gibi hissedilsin.

6. Parmak uçlarınızı bileğin çevresinde dolaştırın. Yukarı yönde bastırarak, geriye doğru kayarken de hafifçe sıvazlayın. En başta yaptığınız gibi sıvazlayarak bitirin.

Eller

Ellerinizin fazlasıyla gergin olması şaşırtıcı gelebilir ama, ellerimizi sürekli kullandığımızı düşünürsek bu gayet doğaldır.

Hareketlerimizin çoğu tutma ve kavrama hareketleri olduğundan avucu açıp parmakları çekerek buna ters bir etkide bulunmak rahatlatıcıdır.

1. Bileğe doğru yukarı yönde bastırarak itip geriye doğru hafifçe kayarak elinizin tersini sıvazlayın. Sonra parmaklarınız ve avucunuz arasında bastırarak her tarafını sıkın.

2. Her parmağı tek tek sıkarak başparmağınızla eklemler üzerinde dairesel basınçlar uygulayın. Parmak ucundan tutup hafifçe çekerek gerin; kavrayışınızı bozmadan kaydırarak parmak ucundan bırakın.

3. Başparmağınızla elin tersindeki kirişlerin arasını ovun. Parmakların bitim yerindeki eklemler arasından başlayıp oluklardan bileğe kadar devam edin. Dört kez tekrarlayın.

4. Elinizi çevirip parmaklarınızla alttan destekleyin. Avucun her yerinde ve bileğin çevresinde çalışın, başparmağınızla bastırarak dairesel ve sabit basınçlar uygulayın.

5. Avuç içini parmaklardan bileğe kadar sıvazlayarak masajı bitirin. Diğer elinizin tabanını avucunuzun içine doğru itin, sonra hafifçe geriye kaydırıp tekrarlayın.

Kollar

Kollarınıza genellikle pek önem vermeseniz de, gereğince yapılan bir masajın vücudun diğer yerlerindeki özellikle de omuzlardaki gerginliği giderebildiğini fark edeceksiniz.

1. Bilekten omza kadar sıvazlayarak tüm kolunuzu rahatlatın. Koldan yukarı doğru çıkarken bastırın, hafifçe geriye kaydırıp tekrarlayın.

2. Eti sıkıp bırakarak tüm kolunuzu yukarı doğru yoğurun. Üst kolun arasındaki etli bölgeye daha fazla özen gösterin.

3. Önkolunuzu başparmağınızla dairesel olarak ovun. Sonra parmaklarınızla dirseğin çevresindeki tüm çukurlarda daireler çizin.

4. Üst kolunuzdaki dolaşımı hızlandırmak, pütürlü ve sağlıksız dokuyu sağaltmak için bir elinizle hafifçe vurun. Bir kez daha sıvazlayın.

Karın

Ağrıdığında karnınızı ovmamız çok doğaldır ve ne kadar basit olursa olsun her türlü karın masajı olağanüstü bir şekilde rahatlatıcıdır. Masaj yapmak için dizlerinizi bükerek uzanın.

1. Ellerinizin tüm yüzeyini kullanarak karnınızı saat yönünde bir el diğerini izleyecek şekilde sıvazlayın.

2. Parmaklarınızla karnınızı yoğurun. Sonra da yan yatıp kalça ve kaba etlerinizde devam edin. Tekrar sırt üstü uzanıp karnınızı bir kez daha dairesel hareketlerle sıvazlayın. Ellerinizi çukurlaştırıp göbeğinize koyun ve altında ısının toplandığını hissettiğinizde yavaşça kaldırın.

Kalçalara Masaj

Bir masaj sonrasında kendinizi uyandırmak için, kalça ve kaba etlerinize güçlü yumruk darbeleri uygulayın. Ayağa kalkın ve bu bölgeyi çok hızlı bir ritimle gevşekçe yumruklayın. Bu sadece sizi canlandırıp enerjiyle doldurmakla kalmaz aynı zamanda kasların diriliğini ve cilt dokusunu da geliştirir.



Tüm Vücut | Yüz ve Boyun


Acilhost.Com ©