Anasayfa | Masaj | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler ve Çocuklar | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Güzellik Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | On Dakikalık Masaj | İletişim



Shiatsu

Parmakla bastırmak anlamına gelen Shiatsu, konumu kesin bir şekilde belirlenmiş olan noktalarda deriye sıkıca bastırarak hastalıkları sağaltma yöntemidir. Bu chi’nin yaşam enerjisi meridyen adı verilen ve belirgin bir şekilde tanımlanmış kanallar vasıtasıyla tüm vücutta aktığı teorisini temel alır. On dört ana meridyen vardır; bunların her biri, yolu bağlantılı olduğu organın yakınından geçmese bile, vücudun belli başlı organlarından birini ve bununla ilgili olan organ ve fonksiyonları etkiler. Örneğin omuzdan başparmağa kadar inen Akciğer meridyeni, akciğerler, burun ve boğaz da dahil olmak üzere tüm solunum sistemi üzerinde etkilidir.
Sağlıklı bir insanda enerji akışı kesintisiz ve iki zıt nitelik, yin ile yang arasında dengelidir. Yin, karanlık, soğuk ve pasif; yang ise aydınlık, sıcak ve aktiftir. Ana meridyenler çiftler halinde gruplanırlar, her birinde bir yin, bir de yang vardır. Yin meridyenleri vücudun iç ya da ön yüzünde bulunur, enerji akışı yukarı yöndedir; yang meridyenleri ise dış ve arka tarafta yer alır ve chi aşağı doğru akar. Bir meridyendeki enerji akışı kesintiye uğradığında, bağlantılı olan organ da doğru bir şekilde çalışmaz; hastalıklar baş gösterir.
Her meridyen boyunca belli yerlerde ve kanallarda kesintisiz, dengeli bir akış sağlamak amacıyla enerji ile temasa geçilebilen noktalar bulunur. Shiatsu, bu noktalara bastırarak hastalıkları sağaltma yöntemidir.
Shiatsu, birçok rahatsızlığın giderilmesine yardımcı olur, vücuttaki enerji dengesini olması gerektiği hale getirerek vücudun kendi iyileştirme mekanizmalarını harekete geçirir. Meridyen kavramı açıkça anlaşıldığında, vücudun farklı kısımlarının birbirleriyle nasıl ilintili olduğu da kolayca ortaya çıkar. Ben, meridyenleri vücudun her yerini dolaşan karayolları olarak düşlerim ve bu imgeyle, bir bölgedeki gerginlik veya ağrının, aynı meridyen üzerindeki başka bir yerdeki sorunu nasıl işaret edebileceğini anlamak da kolaylaşır.

Basınç Uygulamak

Shiatsu noktaları üzerine doğru bir şekilde bastırmak çok önemlidir: Kendi ağırlığınızla nokta üzerine aşamalı bir şekilde eğilerek basıncı dengeli ve sarsıntısız olarak uygulamalısınız. Genellikle başparmaklarla bastırılsa da parmaklarınızı, avuçlarınızı, el tabanlarınızı ve hatta dirseklerinizi de kullanabilirsiniz. Vücudunuzu kullanma şekliniz, sağaltımın sonucunu belirleyecek kadar önemlidir: Kollarınızı düz tutun, omuzlarınızı öne doğru itin ki basınca aşamalı bir artış kazandırın. Bu teknikle uyguladığınız basınç sarsıntısız, dengeli ve sabit olur. Vücudunuzu doğru şekilde kullanırsanız en güçlü basınçlar bile, üzerinde çalıştığınız kişiyi rahatsız etmez ve siz de zorlanmamış olursunuz. Karın ve yüz gibi daha hassas bölgelerde, basıncı yine sarsıntısız ve sabit bir şekilde uygulamalısınız, ancak bu kez vücudunuzun tüm ağırlığını nokta üzerine vermeyin.
Derslerimde öğrenciler ilk beş dakikalarını dizleri ve elleri üzerinde emekleyerek geçirirler. Bu, onlara vücut ağırlıklarını ellerinin üzerine gevşek bir şekilde vermelerini öğretmenin en basit yoludur. İşte bu, shiatsu için basıncı doğru şekilde uygulamanın anahtarıdır.

Shiatsu Noktaları

Vücutta altı yüz kadar nokta varsa da, ben burada yalnızca kilit noktaları gösterdim. Bunlar, simetrik olarak vücudun sağ ve sol tarafında yer alırlar. Çoğu nokta adını üstünde bulunduğu meridyenden alır (genellikle vücudun belli başlı organlarından biri) ve bunları tanımlayacak birer de numaraları vardır. Birkaçına “ekstra noktalar” denir. Küçük rahatsızlıkları gidermek için noktaları ayrı ayrı kullanabilir ya da genel bir sağaltım için tüm vücutta sistematik olarak çalışabilirsiniz.
Noktaların yerini bulmak oldukça kolaydır ve burada genellikle hafif bir girinti olduğundan vücut da size yol gösterir. Ölçüler parmak genişliği olarak verilir ve masaj yaptığınız kişinin parmaklarıyla ölçüm yapmak en iyisidir. Nokta, genellikle çevresindeki bölgeden daha duyarlıdır; bastırarak yarattığınız duygu o noktanın da ötesine ulaşıyor gibidir.

Vücudun Ön Kısmı

1. Kaburgalar arasındaki oyluklarda (akciğerleri etkileyen noktalar).
2. Deltoid kasın ucunda (Kalın bağırsak 14).
3. Önkol kasında, dirsek içi çizgisinin üç parmak altında(Kalın bağırsak 10).
4. Kaval kemiğin dış kısmında, dizin dört parmak altında(Mide 36).
5. Karnın merkezinden aşağıda, göbeğin beş parmak ve bir parmak üzerinde ve göbekten üç parmak altta (Gebelik damarı 12,9 ve 6). Hafifçe bastırın.
6. Başparmak ile işaret parmağı arasındaki deri perdesinde (Kalın bağırsak 4). Hamileler için uygun değildir, düşük yapmasına neden olabilir.
7. Ayakta dururken orta parmağınızın uyluğun dış kısmına değdiği yerde (Safra kesesi 31).
8. Kaval kemiğinin arkasındaki çukurlukta, ayak bileğinin iç kısmındaki çıkıntının dört parmak üzerinde (Dalak 6).


Vücudun Arkası

1. Başın en üst noktası (Ana damar 20).
2. Ensenin en üstünde, kafatasının bitim yerindeki çukur (Ana damar 15). Sanki kafatasının altına giriyormuş gibi yukarı yönde bastırın.
3. Omurganın iki yanında uzanan kaslar üstünde (Mesane 11 ile 26 arası).
4. Kuyruksokumunda (Mesane 27 ile 35 arası).
5. Bacağın arkasının merkezinde, kaba etlerin hemen altında (Mesane 36).
6. Diz arkası çizgisinin merkezinde (Mesane 40). Dizi yere itmeden hafifçe bastırın.
7. Baldır kasının ortasında (Mesane 57).
8. Ayak bileğinin dış kısmında, bilek çıkıntısı ile aşil kirişi arasında (Mesane 60)
9. Kafatasının bitim yerinde, omurganın her iki yanındaki çukurluklarda (Safra kesesi 20).
10. Omzun üstündeki kasın merkezinde (Safra kesesi 21).
11. Kürek kemiğinin merkezindeki küçük girinti (İnce bağırsak 11).
12. Kaba etlerde, kalça ekleminin hemen arkasında (Safra kesesi 30).
13. Elin dış yanında, serçe parmağının altındaki çizgide (Ekstra nokta).
14. Avucun merkezi (Kalp koruyucusu 8).
15. Ayak bileğinin iç kısmında, bilek çıkıntısı ile aşil kirişinin arasında (Böbrek 3).


Yüz

1. Saç başlama çizgisinin merkezinden başın en üst noktasına kadar bir hat üzerindeki noktalar.
2. Kaşın merkezinin üstündeki küçük çukurluk.
3. Elmacık kemiğinin üst kenarında, karşıya bakarken gözbebeğinin tam altında.
4. Burunla üst dudak arasındaki oyuğun merkezinde.
5. Kaşların arasında.
6. Gözlerin burun yan tarafındaki ucunda.
7. Kaşın bittiği yerin altında, göz ucunun hizasında
8. Burnun yanındaki küçük girinti




Ayaklar

1. Ayak başparmağının bitim yerinde, başparmakla ikinci parmak arasında.
2. Her parmağın üzerinde çizgi halinde üç basınç noktası.
3. 1.noktanın iki parmak üstünde
4. Küçük parmağın dış tarafında, tırnağın bitim yerinde
5. Ayak tabanının merkezinde, ayağın yuvarlak kısmının hemen altında.

Shiatsu Uygulaması

Bu, her zaman yerde yapılır ve arkadaşınızın da soyunması gerekmez. Arkadaşınız yere serdiğiniz bir havlunun üzerine yüzüstü uzansın ve siz de yanına diz çökün. Ritmik ve sistematik bir şekilde bir noktadan diğerine ilerleyerek meridyenler boyunca çalışın. Arkadaşınız soluk verirken üç ile yedi saniye arası bir noktaya bastırın; soluk alırken baskıyı gevşetin ve devam edin. İki eliniz de her zaman vücudun üzerinde olsun. Yalnızca bir eliniz de her zaman vücudun üzerinde olsun. Yalnızca bir elinizle çalışsanız da diğeri hafifçe vücuda değsin.

Noktaların yerini iyice öğrendiğinizde bunları masaj sırasında da doğallıkla kullanacaksınız. Örneğin, sırt masajında, omurganın her iki yanında birer çizgi üzerinde uzanan noktalara basınç uygulayabilirsiniz.

Shiatsu uygulamasının en etkili yolu enerjiyi dengelemek amacıyla tüm vücutta çalışmaktır. Bu da 45 dakika ile bir saat arası sürer. Aşağıdaki uygulama sırası basitleştirilmiş ve kısa bir versiyondur. Bu, dolaşımı hızlandırır ve gevşeme sağlar.

Başparmağınızın etli kısmı ile bastırın, diğer parmaklarınızı size dengeli, sabit bir basınç sağlayacak şekilde yerleştirin. Başparmağınızın ucuyla bastırmayın; tırnağınız deriyi çizebilir. Her iki başparmağınızla aynı anda veya sırayla bastırın.

Dirseğinizle bastırırken, kolunuzun ve elinizin gevşekçe durmasına dikkat edin ki sertleşmeden hafif bir basınç uygulayabilesiniz. Bu, omuz kası, kaba etler ve uylukların arkası gibi etli bölgelerde yararlıdır.

Omuzlar, kaba etler, sırt ve ayak tabanlarında başparmaklarınızı üst üste koyarak derin basınçlar uygulayın.

Kollar gibi nispeten ince bölgeleri başparmağınız ve diğer parmaklarınız arasında sıkın.

Parmaklarınızı kullanıyorsanız derinlik sağlamak için işaret parmağınızı orta parmağınızın üzerine koyun. Başparmaklarınız yorulduğunda yararlı olur.

Noktayı daha genel bir şekilde uyarmak için elinizin tabanını kullanın. Bu teknik en çok sırtta ya da bacaklarda kullanılır.




Shiatsu
Refleksoloji


Acilhost.Com ©